Zabraniam kopiowania zdjęć i treści bez mojej zgody . Obsługiwane przez usługę Blogger.

Domowy środek na ukąszenia komarów

by - 14:25:00



Jak działa ten olejek ?

Olejek łagodzi swiąd po ukąszeniach i wspomaga regenerację. Ja i moja córka jesteśmy uczulone na komary, bąble, które się pojawiają są ogromne, czerwone i puchną. Środki z apteki, których używałyśmy nie dawały nic, więc postanowiłam spróbować zrobić coś sama i to był świetny pomysł. Swędzenie zmniejsza się do minimum lub znika całkowicie a obrzęk ustępuję po kilku godzinach. 


Przepis :

Potrzebne będą nam olejki eteryczne i olej bazowy. U mnie olejem bazowym jest makadamia, ale może to być każdy olej. Mam pojemniczek 10 ml, wlewam olej praktycznie do samego końca. Musimy zostawić trochę miejsca na olejki eteryczne. Olejków na początku dajemy po 5 kropli ( olejku z goździków 2 krople ), ale jeśli będzie dla nas zbyt słaby możemy dodać po kolejne 5 kropli. Jest to olejek punktowy, więc można trochę zwiększyć ilość olejków eterycznych.

  • Olejek z mięty pieprzowej ma działanie łagodzące, przeciwzapalne i antyseptyczne. Daje poczucie ulgi, dzięki niemu świąd nie jest tak intensywny. Dodatkowo jest bardzo pomocny przy obrzękach, dzięki niemu ustępują.
  • Olejek z eukaliptusa ma działanie przeciwzapalne, przeciwwirusowe, antyseptyczne i bakteriobójcze. Wspomaga łagodzić świą po ukąszeniach i przyśpiesza regenerację skóry. 
  • Olejek z goździka ma działanie bakterio- i grzybostatyczne. Jest świetnym konserwantem.


You May Also Like

0 komentarze