Zabraniam kopiowania zdjęć i treści bez mojej zgody . Obsługiwane przez usługę Blogger.

Jak dbam o włosy ?

by - 13:12:00




Opowiem wam w kilku podpunktach kilka słów o mojej pielęgnacji włosów, chociaż lubię też je niszczyć rozjaśniając dół, ale życie nie po to jest aby wszystkiego sobie odmawiać.

SZAMPON

Jakiś czas temu zrezygnowałam z szamponów w silnymi detergentami na rzecz tych najłagodniejszych m.in. Cocamidopropyl Betaine, Coco glucoside, Decyl glucoside, Lauryl glucoside i używałam takich szamponów przez dłuższy czas, ale trafiłam na Alterrę, która w składzie ma silny detergent Sodium Coco Sulfate i teraz właśnie nimi myję włosy najczęściej. Łagodniejsze detergenty pozwoliły mi doprowadzić skórę głowy do tego, że przetłuszczanie włosów ograniczyło się do minimum. Wcześniej musiałam myć włosy codziennie a teraz co 3-4 dni co dla mnie jest naprawdę rewelacyjnym wynikiem. Pomimo tego, że przeszłam na silniejszy detergent przetłuszczanie włosów nie wzmaga się.

Sodium Coco Sulfate to składnik dosyć kontrowersyjny, bo jest silnym detergentem. Jest to lepsza wersja SLS / SLES a dlaczego ? SCS ma więcej atomów węgla i większe cząsteczki przez co nie jest tak agresywny, dodatkowo pomimo tego, że wszystkie są z kokosa to SCS otrzymywany jest z całej frakcji olejowej kokosa a SLS jedynie z kwasu laurynowego. SCS dopuszczone jest do używania w kosmetykach przez ECOCERT. 

Czego nie nakładać na skórę głowy ?

Silikony, polimery, parafina i inne tego typu składniki nie są dobre dla skóry głowy, więc nie powinno być ich w szamponach do włosów, ale w odżywce silikony czy polimery nie zawsze są złe.

Moje ulubione szampony to..

Szampony Alterry i ich żele pod prysznic ( tak, do włosów ).

ODŻYWKA / MASKA / OLEJOWANIE / ZABEZPIECZANIE WŁOSA

Najbardziej lubię odżywkę nakładać podczas mycia na jakieś 5-10 minut. Masek zazwyczaj nie używam, ale używam odżywek jako masek nakładając je po prostu na dłużej, czyli 15-30 minut. Odżywki nie powinnyśmy kłaść na skórę głowy, szczególnie tych z silikonami ! Czasami są odżywki na których jest napisane, że można lub są do tego przeznaczone. Na "olejowanie" włosów mam ciekawy sposób, wybieram naturalne masła do ciała i nakładam na włosy. Takie masła łatwiej nałożyć grubszą warstwą i nie spływają m.in. musy 4szpaki, masła do ciała Organique, masło shea i inne. Pamiętajcie, że oleje wybieramy pod kontem porowatości włosów, ja jednak robię wszystko metodą prób i błędów, bo teoria swoją drogą a włosy różnie reagują w praktyce.



Mam już spore odrosty na rozjaśnianej części włosów, ale trzymam się planu aby nie rozjaśniać ich zbyt często.


A co z silikonem na włosach ?

Moim zdaniem silikon najlepiej mieć w serum wykończeniowym ( ja mam aktualnie z Nacomi ), bo powoli odżywce działać dłużej. Odżywka z silikonami może działać słabiej a odżywka silikonowa to za mało, sam szampon nie zrobi cudów na włosach. Warto wybierać jedynie silikony lotne, zmywalne wodą lub łagodnymi detergentami.


WCIERKI / NAWILŻANIE SKÓRY GŁÓWY / PEELINGI
Najlepszą moją wcierką do tej pory jest wcierka z Vianka. Ma masę substancji odżywczych, przyśpiesza porost włosów, odświeża włosy i cudownie pachnie. Używam jej praktycznie codziennie i butelka starcza mi na miesiąc. Uwielbiam nakładać również na skórę głowy humektanty m.in. żel aloesowy czy kwas hialuronowy lub robić z nimi maseczki dodając np. spirulinę, oleje, olejki eteryczne, hydrolaty. Mocznik też jest świetny jeżeli chodzi o nawilżanie skóry głowy, warto mieć go w szamponie. Wiele osób chwali sobie peelingi do skóry głowy, ja również, ale najczęściej sięgam po kawowe do ciała. Kofeina cudownie działa na cebulki włosów i przyśpiesza ich wzrost, ale czasem ciężko wypłukać peeling kawowy z włosów. Alternatywą jest peeling cukrowy, który bardzo dobrze się rozpuszcza w ciepłej wodzie, ale nie jest zbyt dobry dla bardzo wrażliwej skóry głowy.


Rok temu i teraz !


POROST WŁOSÓW, CO POMOGŁO MI NAJBARDZIEJ ?

Na porost włosów używałam wiele różnych preparatów i najlepiej sprawdza się u mnie szampon z biotyną i kofeiną od Alterry jak i biotyna w suplementach. Biotyna a raczej jej brak to często jeden z problemów związany z wypadaniem włosów i nie tylko. Najlepiej kupić biotebal, który ma status leku a nie suplementu.

" Należy ona do grupy witamin B i jest rozpuszczalna w wodzie. Dobowe zapotrzebowanie na biotynę nie zostało ściśle określone. Zgodnie z zaleceniami amerykańskimi dla osoby dorosłej wynosi 30-100 µg. Nie wykazano jej toksycznego działania, a nadmiar wydalany jest z moczem. Jej niedobór może prowadzić do występowania różnego rodzaju zmian skórnych: łuszczenia się skóry, łojotoku, wypadania włosów lub pogorszenia ich kondycji, w tym przedwczesnego siwienia, zmniejszenia grubości oraz sprężystości, jak również rozdwajania się i wiotkości płytek paznokciowych. Biotyna wpływa również na prawidłowe funkcjonowanie tarczycy, co pośrednio przekłada się również na kondycję naszej skóry, włosów i paznokci. Bierze także udział, wraz z witaminą K, w procesach syntezy trombiny, stanowiącej jeden z czynników wpływających na krzepnięcie krwi. " 

Kolejnym produktem była wcierka z Vianka o której mówiłam wyżej. Jest to naprawdę genialny kosmetyk, ale przy niej bardzo ważna jest systematyczność.



ŁUPIEŻ / PRZETŁUSZCZANIE

Jeśli mam na głowie łupież to sięgam po szampon z Alterry ( najczęściej z biotyną i kofeiną ) + olejki eteryczne z mięty i drzewa herbacianego, które dodaję do szamponu. Najbardziej naturalna, tania i skuteczna metoda, którą udało mi się znaleźć.Staram się jednak nie używać tego za każdym razem a co któreś mycie, nadmiar olejków eterycznych nie pomoże a wręcz przeciwnie, może być jeszcze gorzej. Jest jednak trochę fajnych składników które są dobre w walce z łupieżem tłustym nazywają się m.in. Piroctene Olamine ( substancja przeciwłupieżowa, bakterio i grzybobójcza, przeciwzapalna i eliminujące patogeny ), Silver / Gold ( srebro czy złoto ) ale w składach zazwyczaj znajdziemy ich pochodne np. Silver Chloride. Niestety na suchy łupież mój sposób nie pomoże, przy takim najważniejsze jest nawilżenie czyli jak mówiłam wyżej przy nawilżaniu np. żel aloesowy, kwas hiluronowy, spirulina i wiele więcej. Kolejną rzeczą było odstawienie silnych detergentów, ale o tym pisałam przy szamponach. Silne detergenty sprawiają, że skóra głowy produkuje nadmiar sebum i włosy przetłuszczają się szybciej, myjemy włosy częściej i skóra produkuje go jeszcze więcej. Stwarzamy błędne koło. Łagodne detergenty nie naruszają warstwy lipidowej a skóra z czasem zaczyna produkować odpowiednią, idealną ilość sebum. Gdy siedzimy w domu i mamy tą możliwość aby pochodzić w lekko przetłuszczonych włosach ( oczywiście lekko ) to zróbmy to, dajmy odpocząć skórze głowy od detergentów, nawet lekkich. 



Kosmetyki do włosów inaczej.. 

Na kosmetyku nie musi być napisane, że jest do włosów. Patrzymy zawsze na skład i na to co w nim może pomóc naszym włosom / skórze głowy. Wszystkie sera hialuronowe, żele aloesowe, toniki czy esencje do twarzy są rewelacyjne do skóry głowy. Ja bardzo lubię esencje z Bielendy, bo ma dużo ciekawych składników i rewelacyjnie nawilża skórę głowy i ujarzmia włos. Szukajmy ciekawych rozwiązań ! Aaa.. kosmetyki myjące mają baaardzo podobne składy i żele mogą być szamponami, bo od szamponów różnią się niewiele.


Mój wyblakły lekko różowy włos + fioletowa płukanka do włosów dały tak ciekawy efekt !

Co jeszcze ważne jest przy pielęgnacji włosów ?

Rozczesywanie włosów po myciu jest bardzo ważne, ja mam do tego Tangle Tezzer, który włosów nie ciąga i nie niszczy tak jak inne szczotki. Pięknie wygładza włos i można nim masować skórę głowy co uwielbiam. Apropo masażu skóry głowy to również rzecz bardzo ważna, bo pobudzamy cebulki włosów. Są specjalne " masowaczki " do skóry głowy, ale ja kocham TT, chociaż muszę już kupić nowy. Ograniczenie sprzętów typu suszarka, prostownica. To bardzo niszczy włosy, warto dać wyschnąć im naturalnie, ja je rozczesuję 2-3 razy podczas tego jak schną i są fajnie zdyscyplinowane oraz ułożone. Suszarki / prostownicy używam może raz w miesiącu gdy naprawdę muszę.


PS. Wiecie z głowy ciężko opisać wszystko, więc jak macie pytania o coś to w komentarzu, na wszystko odpowiem :)

You May Also Like

0 komentarze