Zabraniam kopiowania zdjęć i treści bez mojej zgody . Obsługiwane przez usługę Blogger.

Złoty balsam ujędrniający - pozwól sobie na luksus

by - 10:24:00




Jestem sroką - lubię to co się błyszczy a jak dodatkowo cudownie działa na skórę to nic tylko kochać. Taki właśnie jest balsam ujędrniający, który tworzę. Ma on działanie natłuszczające, ujędrniające a tekże przeciwzapalne, przeciwgrzybicze i antybakteryjne. Jeśli macie tak jak ja rogowacenie mieszkowe bądź podobne do niego dolegliwości to również będziecie zadowolone.

Czego potrzebujesz do zrobienia tego balsamu?


  • 100g masła shea
  • 100 ml oleju

Dodatek oleju do masła shea sprawia, że masło nie jest tak mocno zbite i łatwiej się je nakłada. To już od was zależy jaki olej dacie, ja wybrałam olej konopny, bo na rogowacenie mieszkowe działa bardzo dobrze. To moim zdaniem jestem z lepszych olei do skóry zmienionej chorobowo np. przez AZS.

  • 1-2 ml oleju z rokitnika ( nie z nasion ) 

Barwi on skórę, więc jego zalecane stężenie wynosi do 1 %, nadaje on bardzo ładny kolor balsamowi - bardziej złoto-żółty. To bomba antyoksydacyjna, która działa również łagodząco i przeciwzapalnie. Zmiękcza i uelastycznia skórę.

  • 10 kropli olejeku cynamonowego

Z tym olejkiem musicie bardzo uważać, dozuje się go jedynie do 0.5%. W większych ilościach powoduje zaczerwienienia i nadmierne rozgrzanie skóry - niechcący sprawdziłam to na sobie i nie polecam. Ma właśnie działanie rozgrzewające, przeciwbólowe i przeciwzapalne. Pobudza krążenie dlatego jest u mnie stosowany w kosmetykach ujędrniających.

  • 10 kropli olejeku z mięty pieprzowej 

Olejek miętowy dodaję głównie ze względu na jego działanie chłodzące, ma dużą ilość mentolu. Ma też jednak działanie łagodzące i bakteriostatycze. Uwielbiam to jaki efekt orzeźwienia daje, szczególnie latem.

  • 10 kropli olejeku eukaliptusowego

Podobnie jak olejek miętowy działa na skórę chłodząco, ma też jak olejek z drzewa herbacianego działanie bakteriostatyczne i przeciwgrzybicze a także przeciwzapalne i delikatnie przeciwbólowe.

  • 10 kropli olejeku z drzewa herbacianego

Ma działanie bakteriostatycze i przeciwgrzybicze, więc wspomaga u mnie leczenie rogowacenia mieszkowego. Świetny składnik po goleniu, zmniejsza ryzyko stanów zapalnych powodowanych infekcjami.

  • mała łyżeczka białej glinki 
U mnie wspomagająco na zmiany skórne. Działa oczyszczająco, wygładzająco i ujędrniająco, więc jest dobrym wyborem także w kosmetykach do ciała.


  • i najważniejsze.. mika!

Mikę można kupić na kolorówka.com,  tylko tam widziałam. Aczkolwiek jeśli macie sypki i błyszczący kosmetyk - możecie go dodać.


Jak to zrobić?

Wykonanie jest banalnie proste, po prostu wrzucasz masło shea i rozpuszczasz w kąpieli wodnej. Dodajesz oleje, glinkę i mikę a na koniec olejki eteryczne. Warto postawić je później w chłodne miejsce,  szybciej nabierze odpowiedniej formy. Podczas zastygania dobrze jest je wymieszać aby mika nie opadła całkowicie na dno. Gotowe!

You May Also Like

0 komentarze