Zabraniam kopiowania zdjęć i treści bez mojej zgody . Obsługiwane przez usługę Blogger.

Serum z kwasem hialuronowym i nutką romantyzmu.

by - 14:36:00



Dwa miesiące temu zaczęłam robić takie oto nawilżające cudo, które trochę ulepszyłam. Jest on robiony z zestawu, w zestawie są dwie porcje, czyli wyjdą nam z tego dwie butelki po 30 ml. Serum  jest dla każdego typu cery, więc może być idealnym prezentem na święta. Ma działać przeciwzapalnie, łagodzić podrażnienia i intensywnie nawilżać. Bardzo fajne jest też do cery dojrzałej, potrzebującej jędrności, bo kwas hialuronowy "wypycha" skórę od środka, efekty są rewelacyjne. Podstawowo w zestawie znajdziemy: potrójny kwas hialuronowy 1,5%, żel z aloesu, prowitamina B5 - d-pantenol i akcesoria potrzebne do wykonania kosmetyku. Ja swoje wzbogaciłam o konserwant leucidal i olejek z róży damasceńskiej w oleju jojoba.

Leucidal to naturalny zamiennik tradycyjnych konserwantów, jest oparty na probiotykach. Dodatkowo nawilża i wygładza skórę, więc zdecydowanie na tą chwilę dla mnie jeden z lepszych konserwantów. Jego zalecane stężenie do od 2 do 4 procent, więc całkiem sporo. Olejek eteryczny z róży damasceńskiej jest jednym z najdroższych olejków eterycznych, dlatego kupuje się je głownie na olejach, ten mój jest pięcioprocentowy. Jedna kropla olejku to ponad 50 kwiatków! Ten olejek jest symbolem miłości, piękna, ma cudowny zapach świeżych róż. Olejek mu właściwości przeciwzapalne, antyoksydacyjne, przeciwbakteryjne i regenerujące. Polecany jest do każdego typu cery, ale głównie wrażliwej, suchej. 

Co zauważyłam przy stosowaniu tego serum?

U mnie jest to głównie serum nawilżające, które ładnie ujędrnia. Jest podstawą mojej pielęgnacji, zawsze mam zrobioną jedną buteleczkę i używam go gdy coś innego zawodzi, to taki pewniak. Olejek z róży cudownie łagodzi moje zaczerwienienia a dodatkowo daje chwilę ukojenia dzięki pięknemu zapachowi. 

Ciekawostką jest to, że może być stosowane również na skórę głowy. Jeśli macie problem z mocno przesuszoną skórą głowy to warto nałożyć sobie to serum, ale przed myciem włosów np. na noc jeśli myjecie włosy rankiem albo na kilka godzin przed aby miało szanse dobrze się wchłonąć i zadziałać. Bardzo często używam go w ten sposób.


Jak je wykonać? 

Podstawowo: wlewamy 25 ml kwasu hialuronowego, 2,5 ml prowitaminy B5 i 2,5 ml żelu z aloesu, mieszamy i gotowe. Tą wersję trzeba trzymać w lodówce i zużyć w ciągu 3 miesięcy. Ja dodałam dodatkowo 1 ml konserwantu oraz 2-3 ml olejku eterycznego, olejowego, więc w teorii nie łączy się z fazą wodą, ale w tym robi się taka ciekawa zawiesina. Przed użyciem warto jednak je wstrząsnąć. Tej wersji nie trzeba już trzymać w lodówce, więc zdecydowanie lepsza dla mnie.

Jak stosować takie serum?

Serum można używać zarówno rano i wieczorem, dobrze je dać pod olej bądź krem.

Pamiętaj!

Wszystkie akcesoria potrzebne do wykonania serum muszą być zdezynfekowane. Jeśli robicie je pierwszy raz warto wykonać próbę uczuleniową, bo ma w składzie aloes, który bywa alergenem. Jeśli jesteście uczuleni można zamienić go na jakiś hydrolat bądź pominąć.

You May Also Like

0 komentarze