Zabraniam kopiowania zdjęć i treści bez mojej zgody . Obsługiwane przez usługę Blogger.

Parę słów o pielęgnacji twarzy..

by - 08:00:00




Tak, wiem, że moje rzęsy wyglądają trochę komicznie, ale uwielbiam takie. Tu moja cera przykryta jest makijażem, chociaż brwi mogłam pomalować lepiej. Mam czasem gorsze dni, wstyd ! Spokojnie, zaraz dojdziemy do zdjęć mojej cery nago. Zapraszam :)

Kosmetyki są najmniej ważne !

To co jemy i to co nakładamy na twarz czy ciało jest razem bardzo związane. Nie jestem ideałem i czasem lubię sobie pozwolić np. na chipsy ( myślę, że jak raz w miesiącu człowiek pozwala sobie na coś nie zdrowego to nie jest nic złego. Wszystko jest dla ludzi ale trzeba zachować umiar ) i niestety następnego dnia widzę, że to był błąd, bo na mojej skórze pojawiają się drobne krostki. To samo mam z mlekiem i pszenicą, mam rogowacenie mieszkowe co często objawia się małymi, czerwonymi krostkami na całym ciele. Ciężko jest z tym walczyć i niestety tu większą rolę działa dieta. Po mleku nasilają mi się objawy, próbuję odstawić mleko i produkty mleczne, ciężko mi to idzie, bo uwielbiam, ale jestem na dobrej drodze. Niestety hormony też mogą mieć duży wpływ na nasz wygląd i tu pielęgnacja nic nie zdziała, nie załamujcie się gdy przed miesiączką pojawiają się krostki. Z hormonami nie wygramy, warto poobserwować swoją skórę przed dłuższy czas, po czym wygląda gorzej a będziemy w stanie dobrać sobie odpowiednią dietę i kosmetyki.

Stres i sen mają znaczenie !

Łatwo mówić, że nie powinniśmy się stresować i wysypiać, ale wiem, że w praktyce nie jest to tak łatwo zrobić. O stresie nie będę nie będę nic mówić, dawać złotych rad, bo sama nie jestem oazą spokoju. Mogę wam jednak dać małą radę dotyczącą snu. Jeśli tylko macie możliwość chociażby 15-30 minutowej drzemki w ciągu dnia to ją wykorzystajcie.
Demakijaż to podstawa !

Spanie w makijażu to najgorsze co można zrobić ! Dokładne oczyszczenie twarzy z makijażu to najlepsze co możecie zrobić dla swojej skóry, nawet jeśli nie użyjecie kremu i dalszej pielęgnacji to warto mieć zrobiony chociaż demakijaż. Kosmetyki makijażu silikonowe / parafinowe warto zmywać olejami lub mleczkami do demakijażu aby odpowiednio domyć twarz, płyn micelarny nie poradzi sobie z takimi substancjami.

Odpowiednie oczyszczanie !

Mycie twarzy rano i wieczorem jest bardzo ważne. Umyta skóra lepiej przyswaja drogocenne składniki kremu, który później nałożymy. Błędem jest zmywanie makijażu żelem do mycia twarzy, najpierw powinno się zrobić demakijaż a dopiero później myć twarz żelem do mycia twarzy. Pamiętajmy aby detergenty w takim żelu były delikatne, stosując żele z SLES / SLS możemy zaszkodzić swojej skórze. Używanie mydła do mycia twarzy również jest złe, bo zaburza pH skóry. Lepiej zdecydować się na żele do mycia twarzy, które mają odpowiednie pH.

Pielęgnacja musi być odpowiednio dobrana !

Wiele osób często określa typ swojej cery samodzielnie i stosuje kremy do takiego typu, które sobie wymyśli. Nie zawsze typ cery jest odpowiednio określony, więc pielęgnacja jest źle dobrana. Często takie osoby obwiniają kosmetyki o to, że nie działają a używają po prostu źle dobranych kosmetyków. Warto zapytać specjalisty, nie gryzą.



Zła pielęgnacja !

Osoby z suchą cerą potrafią stosować masła / oleje na suchą skórę i dziwią się, że nie nawilża. Eee.. olej nie nawilża, olej natłuszcza. Oleje zmniejszają TEWL ( transepidermalna utrata wody ), ale jeśli nie ma czegoś co mogłyby zatrzymać to żaden olej nie nawilży, mogą wtedy nawet przesuszyć.

Osoby z cerą tłustą czy mieszaną często nadmiernie oczyszczają skórę, używają żeli myjących ze zbyt silnymi detergentami, używają peelingów mechanicznych i twierdzą, że to nie działa, Niestety, ale nadmiernie oczyszczona skóra może reagować nadprodukcją łoju, peelingi mechaniczne mogą uszkadzać skórę, więc nie jestem ich zwolennikiem. Jeśli mamy cerę mieszaną / tłustą nie możemy unikać nawilżenia i natłuszczenia, to jest dużo ważniejsze niż oczyszczanie twarzy. Odpowiednio nawilżona i natłuszczona skóra z czasem może zmniejszyć produkcję łoju.

Maseczki , peelingi wykonujemy zazwyczaj co 2-3 dni, lepiej nie robić tego częściej. Peeling codziennie, szczególnie mechaniczny to nie jest dobry pomysł ! Peelingi mechaniczne ogólnie są kiepskim rozwiązaniem, bo mogą uszkadzać skórę. Warto spróbować delikatnych peelingów enzymatycznych.

Moja skóra nago :


Monotonia pielęgnacyjna jest zła !
Mając jeden ulubiony krem możemy nie dostarczać wszystkiego czego nasza skóra potrzebuje. Warto zmieniać kosmetyki lub mieć dwa na zmianę. Jeden krem ma witaminę C a inny ma witaminę E, jeden jest bardziej odżywczy a inny nawilżający. Stan naszej skóry też może się zmieniać. Kiedyś skóra mogła być odwodniona, teraz nie musi być taka. Pielęgnacje powinno się dopasowywać na bieżąco.

Minimalizm kosmetyczny czy bogata pielęgnacja ?

Ciężko powiedzieć co jest lepsze, wszystko zależy od danej osoby, ale jedno wiem na pewno, nadmiar pielęgnacji szkodzi, szczególnie jeśli nakładamy kilka kosmetyków na raz. Serum, krem i olejek na noc ? No nie do końca dobra opcja.. Serum i krem lub serum i olejek lub jeden z nich solo zdecydowanie wystarczy, nie ma sensu dokładać jeszcze jednego kosmetyku, może być to zbyt ciężkie dla naszej skóry i obudzimy się z niespodziankami.

Podstawowy zestaw pielęgnacyjny to :

  • kosmetyk do demakijażu,
  • żel do mycia twarzy,
  • tonik,
  • krem na dzień i na noc lub uniwersalny.
Dodatkowo można włączyć do pielęgnacji serum czy olejek. Maseczki i peelingi watro włączyć do pielęgnacji, ale tylko raz lub dwa razy w tygodniu.

You May Also Like

0 komentarze