Krem na dzień i na noc czy uniwersalny ?




Ostatnio pisałam o serum ( POST ) co to jest i jak go używać, teraz przyszła pora na kremy do twarzy. Wiele osób pyta się mnie czy musi kupować dwa kremy czy wystarczy tylko jeden. To zależy od kremu i od tego co on ma robić. Skóra w nocy regeneruje się, więc wtedy jest najlepszy moment na moc substancji aktywnych a w dzień wystarczy skórę odżywić, nawilżyć i ochronić. Uwielbiam kremy ciężkie, tłuste, które świetnie odżywiają moją skórę i przygotowują ją na poranną pielęgnacje. Po takich kremach skóra rano wymaga tylko delikatnego kremu, który szybko się wchłania i można nakładać makijaż. Używając kosmetyków / podkładów mineralnych bardzo ważne jest to aby skóra była odpowiednio odżywiona, więc tłuste kremy na noc są świetnym rozwiązaniem. Jestem zwolennikiem posiadania dwóch kremów, jednego na dzień a drugiego na noc. Kremy uniwersalne z jednej strony są fajne, bo nie wszyscy lubią mieć wiele kosmetyków, ale mają też swoje wady.

Kremy uniwersalne : 

Mój ulubiony krem lawendowy z Lilla Mai czy krem i żel z Santaverde są uniwersalne i można je stosować na dzień i na noc. Mają proste składy i nie są ciężkie, więc krem uniwersalny poleciłabym komuś kto nie potrzebuje intensywnej pielęgnacji w nocy. Ja jednak nie przepadam za nakładaniem ich na noc, są zbyt lekkie. Kremy uniwersalne nie mają dużych filtrów UV, więc trochę się to mija z celem, bo na noc są zbyt lekkie a w dzień nie chronią przed słońcem. 

Kremy na dzień :

- często są to kremy z filtrami UV,
- kremy są lżejsze, aby nadawały się pod makijaż,
- nie mają substancji fotouczulających.


Kremy na noc mogą być tylko na noc jeśli :

- mają w składzie składniki fotouczulające :

  • Retinody, pochodne witamin A to jedne z najczęściej fotouczulających składników kosmetyków, więc lepiej używać ich głównie na noc.
  • Niektóre olejki eteryczne mogą być fotouczulające, m.in. olejek z bergamotki czy pomarańczy. Inne olejki np. cedrowe, lawendowe, waniliowe czy sandałowe - także mogą tak działać.
  • Niektóre zioła i ekstrakty roślinne, główną rośliną jest dziurawiec.
  • Kwasy hydroksylowe (AHA, BHA) 

- kremy na noc zazwyczaj są bardziej bogate, tłustsze.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za twój komentarz, zajrzę również do Ciebie :)
zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło, da mi to motywację do dalszego działania :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka