Zabraniam kopiowania zdjęć i treści bez mojej zgody . Obsługiwane przez usługę Blogger.

Erytrytol do słodzenia - moje najnowsze odkrycie

by - 23:10:00




Od dłuższego czasu do używałam stewii, ale ona ma specyficzny smak i nie każdemu może pasować. Od czasu do czasu używam również ksyliolu jako zamiennika cukru ( pisałam o nim TU ), ale on jednak ma sporo kalorii. Ostatnio odkryłam erytrytol, który wydaje się godnym zastępcą ksylitolu, chociaż z ksylitolu nie zrezygnuje całkowicie. Czym się różni erytrytol ? Nie podnosi on poziomu cukru we krwi a jego indeks glikemiczny wynosi praktycznie zero, 1 g słodziku dostarcza 0,2-0,4  kcal a 1 g cukru dostarcza 4 kcal. Jest on praktycznie identyczny jak cukier, ale delikatnie mniej słodki. Jest drogi, bo kosztuje około 30 zł / kg czyli prawie dziesięć razy więcej niż cukier. Ja nie piekę ciast zbyt często, więc używam go głównie do kawy. O ile herbatę pije bez słodzenia to nie wyobrażam sobie nie słodzić kawy. Nie wiem tylko jak to jest z jego pochodzeniem. O ile ksylitol lepiej kupować z Finlandii, bo jest z brzozy a nie z kukurydzy to nie wiem czy chiński erytrytol jest lepszy czy gorszy. Na razie jestem zadowolona, bo nie ma smaku stewii i ma mniej kalorii od ksylitolu. Nie mam po nim ochoty na słodycze ani wzmożonego apetytu, wręcz przeciwnie.

Jest on bardzo zdrowy !

Erytrytol, w przeciwieństwie do cukru i innych słodzików, nie jest metabolizowany przez ludzki organizm, lecz jest z niego wydalany w niezmienionej formie wraz z moczem. Wszystko dlatego, że nie zawiera enzymów odpowiedzialnych za jego rozpad w organizmie. Dzięki temu praktycznie nie powoduje wzdęć i efektu przeczyszczającego. Inne słodziki, takie jak sorbitol, ksylitol, maltitol, zostają rozłożone w organizmie, a następnie sfermentowane w jelitach, dlatego spożywane w większych ilościach mogą wywołać biegunkę. Erytrytol nie wpływa na poziom glukozy i insuliny we krwi, ponieważ jego indeks glikemiczny wynosi zero. W związku osoby chore na cukrzycę mogą po niego sięgać bez obaw o swoje zdrowie. Słodzik ten może także ograniczyć rozwój próchnicy zębów, ponieważ ma zdolności do hamowania  procesu fermentacji niektórych cukrów przez bakterie w jamie ustnej, głównie tych z rodzaju Streptococcus, które są odpowiedzialne m.in. za ubytki. Erytrytol pełni także funkcję antyoksydacyjną, dzięki czemu łączy się z wolnymi rodnikami i chroni w ten sposób organizm przed ich szkodliwym działaniem. ( źródło )
Kupiecie go tu ( przeniesie was od razu do tego słodzika ) :



You May Also Like

0 komentarze