Zdrowa Żywność - na co warto zwrócić uwagę ?


Pierwszy post z zapowiedzianej serii zdrowych i fajnych produktów. Mam nadzieję, że wam się spodoba a w przyszłym pokażę wam trochę "zdrowych" słodyczy. Wiadomo, że słodycze same w sobie nie są zdrowe, ale pokażę wam ich lepszą wersję. Na razie wybrałam to co mam w domu i dało się temu zrobić zdjęcia, z czasem po zakupach będę od razu robiła zdjęcia produktom aby je wam pokazać. Zwracacie uwagę na to co jecie ? Ja tak, ale czasem sobie pozwolę na coś nie zdrowego.



1. Cukier różany

Może cukier nie jest zdrowy w nadmiarze, ale od czasu do czasu warto go mieć. Ja ten mały słoiczek mam od kilku miesięcy i nie mogę go zjeść. Używam go zamiast posypki do naleśników czy gofrów. Jest kolorowy i na pewno zdrowszy niż takie posypki do ciast z masą barwników. Herbaty nie słodzę a kawę tylko stewią. Każda fanka róży powinna go spróbować. Taki mały słoiczek kosztuje około 10 zł.




2. Ksylitol

Czasami każdy coś piecze lub ma ochotę na słodką kawę, więc polecam ksylitol. Ważne aby był fiński i z brzozy, jest droższy. Nie kupujcie chińskiego ksylitolu z kukurydzy. Idealny zamiennik cukru, smakuje tak samo a ma prawie o połowę mniej kalorii a dodatkowo ma działanie bakteriobójcze. 
" Najwartościowszą zaletą ksylitolu jest to, że bardzo wolno podnosi glukozę we krwi. Wynika to z faktu, iż jego metabolizm odbywa się niemal bez udziału insuliny. Ponadto kaloryczność ksylitolu ocenia się na dużo niższą niż cukru białego – niemal o 40% mniejszą. ( ... ) Agencja Żywności i Leków działająca na terenie Ameryki potwierdziła, iż ksylitol bardzo skutecznie działa w walce z zapaleniem dziąseł i próchnicą. Wynika to z tego, iż w przeciwieństwie do zwykłego cukru nie ulega bakteryjnej przemianie do kwasów i tym samym nie sprzyja powstawanie próchnicy.  " - źródło
Niestety ksylitol ma też swoje wady, nie można go jeść zbyt dużo ( może to i dobrze, bo łatwiej zachować umiar ) oraz jest dużo droższy niż cukier.

" W małych ilościach ksylitol uznawany jest za nie szkodliwy. W większych może wywoływać podrażnienie układu pokarmowego. Zalecana dawka ksylitolu to 15g, czyli 3 małe łyżeczki. " źródło

3. Przyprawy 


Ja kupuję przyprawy głównie z Dary Natury, mają wersje zwykłą przypraw oraz ekologiczne. Teraz będę się skupiać głównie na tych eko. Ceny mają różne, ale zazwyczaj płacę od 3-5 zł za opakowanie a przyprawy jak wiadomo starczają na długo, więc warto kupić je lepszej jakości. 

Nazbierałam wam trochę pudełek od tych przypraw, których używałam. Zdecydowanie moimi faworytami są :
  • podlaska przyprawa do rosołu - potrafię dzięki niej ugotować pyszny rosół, który smakuje jak prawdziwy mimo, że nie ma w nim mięsa. Zawsze do niej wracam.

Skład: (w różnych proporcjach): pietruszka, ziele angielskie, tymianek, liść laurowy, lubczyk, koper, marchew, seler, por, cebula. / 50g

  • przyprawa pomidorowo-czosnkowa z czarnuszką - do kanapek, zup, spaghetti. Sypie ją dosłownie wszędzie i zawsze mam ją pod ręką.

 Skład : pomidory 80%,czarnuszka 15%czosnek niedźwiedzi 5% / 40 g 
Zostały nam jeszcze :
    • przyprawa do drobiu -
      pomyślicie pewnie po co wegetariance taka przyprawa , już wam mówię. Ma bardzo fajną kompozycje przypraw, więc dodaję ją do zup. 
    Skład : Majeranek 14%, kurkuma, cząber, rozmaryn, szałwia, mięta, bazylia, tymianek, oregano, papryka ostra, gałka muszkatołowa, marchew, cebula, pietruszka – nać, pieprz czarny (w różnych proporcjach) / 50 g

    • posypka do kanapek  i innych dań - u mnie ląduje w większości na kanapkach.

    Skład: róża owoc łuska, seler liść, natka pietruszki, por, cebula suszona, koperek. / 40g

    • podlaski pieprz ziołowy.

    Skład (w różnych proporcjach): gorczyca biała, majeranek (po 15%), lubczyk, chrzan, pieprz czarny mielony, papryka ostra, cząber, kolendra, kminek, czarnuszka (w różnych proporcjach. / 60g

    • cebula suszona i koperek - kraj pochodzenia POLSKA. Cebuli jest 60 g a koperku 30 g . Cebulę uwielbiam sypać na kanapki. Czasem suszona jest lepsza niż świeża.

    • ekologiczny chrzan - kraj pochodzenia POLSKA. Jest go aż 40 g a kosztował mnie tylko 3,90 zł, jak na ekologiczną przyprawę jest naprawdę tania.

    Brak komentarzy :

    Prześlij komentarz

    Dziękuję za twój komentarz, zajrzę również do Ciebie :)
    zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło, da mi to motywację do dalszego działania :)

    Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka